Збірник наукових праць БДПУ (Філологічні науки)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Збірник наукових праць БДПУ (Філологічні науки) за Ключові слова "Lyrics, image, philosophy of music, “music of the soul”, metaphor, sociation, mythopoetics, theater of the absurd, aestheticism"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- Документ“То звідки ж ця музика, Господи?”: філософія і поетика музичних образів у ліриці В. Герасим’юка, І. Малковича, І. Римарука(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Анісімова, НінаУ статті аналізуються філософсько-художні аспекти музичних образів у творчості представників поетичного покоління 1980-х років Василя Герасим’юка, Івана Малковича, Ігоря Римарука. Теоретико-методологічною основою дослідження обрано концепції праць Т. С. Еліота та О. Махова, які розглядали принципи взаємодії словесного та музичного мистецтва. У кожного з вісімдесяти поетів музичні образи та алюзії набули оригінального художнього вираження, тісно пов’язаного з різними сферами культури – театром, міфом, поезією. У художньому вираженні світу музики поетів поєднують такі риси стилю: філософічність, метафоричність, складний підтекст, асоціації. Формальна формула «поезія – це музика душі» у їхніх творах послідовно утверджується в естетичній площині. Музичні образи І.Малковича вирізняються зв'язком із поетикою абсурдного театру, естетикою фольклору, театральним мисленням. У ліриці В. Герасим’юка музичні образи тісно пов’язані з міфопоетикою та метафоричним мисленням. У творах І. Римарука у вираженні музичних образів спостерігається асоціативність, герметичність та апокрифічність. Поети репрезентують стильовий напрям української поезії другої половини ХХ століття – естетизм. Основні вірші авторів розібрано з музичними образами.