Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.bdpu.org:8080/xmlui/handle/123456789/3636
Назва: Джаз-танець в українському музичному театрі ХХ – поч. ХХІ ст.: шляхи впровадження та форми презентації
Інші назви: Theatrical forms of jazz dance in the Ukrainian musical theatre of the xx – beginning of the xxi century: ways of introducing and forms of theatrical jazz dance presentation
Автори: Погребняк, Марина Миколаївна
Pogrebnyak, Maryna
Ключові слова: хореографія
український музичний театр
театральний танець
джаз-танець
український балет
мюзикл
джазова стилізація фольклорного танцю.
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Погребняк М. М. Джаз-танець в українському музичному театрі ХХ – поч. ХХІ ст. : шляхи впровадження та форми презентації / М. М. Погребняк // Актуальні питання гуманітарних наук : Мiжвузiвський збiрник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогiчного унiверситету iменi Iвана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 28. Том 5. – С. 178–185.
Короткий огляд (реферат): У статті вивчаються театралізовані форми джаз-танцю в українському музичному театрі ХХ – поч. ХХІ ст. Метою дослідження є виявлення українських балетмейстерів і хореографів – представників театрального джаз-танцю ХХ – поч. ХХІ ст., шляхів його впровадження і форм презентації на українській сцені музичного театру зазначеного періоду; а також визначення сутності явища джазової стилізації фольклорного танцю. Названо українських балетмейстерів і хореографів – представників театрального джаз-танцю (ХХ – поч. ХХІ ст.) та досліджено їхній творчий доробок у цій галузі, серед них: С. Фалішевський, Й. Цесельський, Я. Цесарський, С. Новіковська, Д. Каракуц, А. Єрьомін, А. Рубіна, О. Ніколаєв, Н. Атанасова, К. Томільченко, Є. Яніна-Ледовська, І. Мазур, В. Єлізаров. У процесі аналізу їхнього творчого доробку виявлено шляхи впровадження сценічного джазтанцю на українській театральній сцені: а) цитування, або повтор авторської хореографії відомих балетмейстерів американських мюзиклів (Б. Фосса та ін.); б) створення українськими балетмейстерами хореографічного оформлення авторських мюзиклів українських режисерів, у тому числі створених за бродвейською моделлю функціонування жанру («Екватор») та мюзиклів із підсиленим танцювальним елементом («Па», «Барон Мюнхгаузен»). Досліджено форми презентації театрального джаз-танцю на українській сцені: а) хореографічне оформлення і доповнення вокальних партій у мюзиклах; б) лірико-драматичні балети; в) танцювальні мюзикли; г) хореографічні оформлення драматичних вистав (танцювальні сценки з міні-дією, пластичні характеристики героїв). Виявлено та визначено сутність явища джазової стилізації фольклорного танцю, для якого характерні стилізація автентичного костюму людини або знаків культури (лялька-мотанка та ін.); використання стилізованих окремих лексичних елементів фольклорних танців без заглиблення у внутрішній зміст використаного матеріалу на відміну від стилізованого народного танцю як різновиду танцю «модерн»
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.bdpu.org:8080/xmlui/handle/123456789/3636
ISSN: ISSN 2308-4855
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Theatrical forms of jazz dance in the Ukrainian musical theatre of the xx – beginning of the xxi century.pdf1,68 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.