Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.bdpu.org:8080/xmlui/handle/123456789/820
Назва: “То звідки ж ця музика, Господи?”: філософія і поетика музичних образів у ліриці В. Герасим’юка, І. Малковича, І. Римарука
Інші назви: Philosophy and poetics of musical images in the lyrics of V. Gerasymyuk, I. Malkovich, I. Rymaruk
Автори: Анісімова, Ніна Павлівна
Anisimova, Nina
Ключові слова: lyrics,
image,
philosophy of music,
“music of the soul”,
metaphor,
sociation,
mythopoetics,
theater of the absurd,
aestheticism.
Дата публікації: гру-2018
Видавництво: Видавничий будинок ММД
Бібліографічний опис: Анісімова Н. “То звідки ж ця музика, Господи?”: філософія і поетика музичних образів у ліриці В. Герасим’юка, І. Малковича, І. Римарука / Н.Анісімова // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Філологічні науки : [зб. наук. ст.] / [гол. ред. В. А. Зарва]. – Мелітополь : Видавничий будинок ММД, 2018. – Вип. 17. – С. 181-191
Серія/номер: Філологічні науки;
Короткий огляд (реферат): The article analyses the philosophical and artistic aspects of musical images in the works of the representatives of the 1980’s poetic generation Vasily Gerasymyuk, Ivan Malkovich, Igor Rymaruk. As the theoretical and methodological basis of the study the concepts of the works of T.S Eliot and O. Makhov have been selected, who considered the principles of interaction between verbal and musical art. By each of the eighty-poets, musical images and allusion have acquired the original artistic expression, closely associated with various spheres of culture – theater, myth, and poetry. In the artistic expression of the world of music the poets are combined due to these features of style: philosophity, metaphority, complex subtext, and associations. The formala “poetry is the music of the soul” has been consistently established on an aesthetic plane in their works. The musical images of I. Malkovich are distinguished by their connection with the poetics of the absurd theatre, the aesthetics of the folk cave, and theatrical thinkin. In the lyrics of V. Gerasymyuk, the musical images are closely connected with mythopoetics and metaphorical thinking. In I. Rymaruk’s works the associative, hermetic and apocryphal plan has been observed in the expression of musical images. The poets represent the stylistic direction of Ukrainian poetry in the second half of the twentieth century – aestheticism. The main poems of the authors have been analyzed with musical images.
Опис: DOI 10.31494/2412-933Х-2018-1-7-181-191
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.bdpu.org:8080/xmlui/handle/123456789/820
ISSN: 2412-933X
Розташовується у зібраннях:Наукові фахові видання БДПУ. Філологічні науки



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.